• Наши партнеры
    #a#https://kva-kva.ru/prices/#/a#
  • Поиск по творчеству и критике
    Cлово "ABOUT"


    А Б В Г Д Е Ж З И Й К Л М Н О П Р С Т У Ф Х Ц Ч Ш Щ Э Ю Я
    0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
    Поиск  
    1. Letter to a Hindoo (Письмо к индусу)
    Входимость: 8. Размер: 77кб.
    2. Толстой Л. Н. - Кенворти Джону (John Kenworthy), 27 июня 1896 г.
    Входимость: 5. Размер: 11кб.
    3. Толстой Л. Н. - Баллу Адину (Adin Ballou), 21 (24) февраля 1890 г.
    Входимость: 5. Размер: 11кб.
    4. Толстой Л. Н. - Кросби Эрнесту (Ernest Crosby), 30 июня 1898 г.
    Входимость: 5. Размер: 6кб.
    5. Толстой Л. Н. - Шоу Бернарду (Bernard G. Shaw), 15 - 26 апреля 1910 г.
    Входимость: 4. Размер: 8кб.
    6. Толстой Л. Н. - Холлистеру А. Г. (A. G. Hollister), 18 октября 1889 г.
    Входимость: 4. Размер: 6кб.
    7. Ганди М. К. - Толстому Л. Н., 15 августа 1910 г.
    Входимость: 4. Размер: 13кб.
    8. Толстой Л. Н. - Мооду Эльмеру (Aylmer Maude), начало октября 1897 г.
    Входимость: 4. Размер: 3кб.
    9. Толстой Л. Н. - Макдональду Александру (Alexander Macdonald), 26 июля 1895 г.
    Входимость: 3. Размер: 20кб.
    10. Толстой Л. Н. - Гибсону Дж. (G. Gibson), 11 марта 1898 г.
    Входимость: 3. Размер: 12кб.
    11. Толстой Л. Н. - Редферну Перси (Percy Redfern), 23 февраля 1903 г.
    Входимость: 3. Размер: 5кб.
    12. Толстой Л. Н. - Мак-Уистер Марте (М. Mac-Whister), 10 сентября 1891 г.
    Входимость: 2. Размер: 5кб.
    13. Толстой Л. Н. - Ганди Махатме (Mohandas Gandhi), 25 сентября (8 октября) 1909 г.
    Входимость: 2. Размер: 6кб.
    14. Толстой Л. Н. - Кэмпбеллу Гамильтону (Hamilton Camp[bell]), 27 января (6 февраля) 1891 г.
    Входимость: 2. Размер: 8кб.
    15. Толстой Л. Н. - Син-Джону Артуру (Arthur. St. John), 24 февраля 1900 г.
    Входимость: 2. Размер: 3кб.
    16. Толстой Л. Н. - Кросби Эрнесту (Ernest Crosby), 20 марта (2) апреля 1903 г.
    Входимость: 2. Размер: 3кб.
    17. Толстой Л. Н. - Суворину А. С., 31 января 1889 г.
    Входимость: 2. Размер: 3кб.
    18. Записная книжка 1909 г. № 1
    Входимость: 2. Размер: 186кб.
    19. Толстой Л. Н. - Кенворти Джону (John С. Kenworthy), 3 (15) июля 1900 г.
    Входимость: 2. Размер: 5кб.
    20. Диллон Э.: Мое первое посещение Ясной Поляны
    Входимость: 2. Размер: 27кб.
    21. Толстой Л. Н. - Уокеру Джону (John В. Walker), 10 июля 1899 г.
    Входимость: 2. Размер: 6кб.
    22. Толстой Л. Н. - Кросби Э. (Е. Crosby), 15 февраля 1899 г.
    Входимость: 2. Размер: 5кб.
    23. Толстой Л. Н. - Кросби Эрнесту (Ernest Crosby), 2 сентября 1894 г.
    Входимость: 2. Размер: 3кб.
    24. Толстой Л. Н. - Войзе Чарльзу (Charles Voysey), 7 июня 1901 г.
    Входимость: 2. Размер: 4кб.
    25. Толстой Л. Н. - Кросби Эрнесту (Ernest Crosby), 24 ноября 1894 г.
    Входимость: 2. Размер: 4кб.
    26. Толстой Л. Н. - Кенворти Джону (John С. Kenworthy), 18 сентября 1895 г.
    Входимость: 2. Размер: 3кб.
    27. Толстой Л. Н. - Пикард Элизе (Eliza Pickard), 1 (13) августа 1900 г.
    Входимость: 2. Размер: 4кб.
    28. Толстой Л. Н. - Мооду Эльмеру (Aylmer Maude), 22 октября ? 1897 г.
    Входимость: 2. Размер: 7кб.
    29. Толстой Л. Н. - Стокгэм А. (A. Stockham), 20 сентября 1889 г.
    Входимость: 2. Размер: 3кб.
    30. Толстой Л. Н. - Кониси Д. П., 30 сентября 1896 г.
    Входимость: 1. Размер: 7кб.
    31. Зайденшнур Э. Е.: Пословицы и поговорки в произведениях, дневниках и письмах Толстого
    Входимость: 1. Размер: 282кб.
    32. Маковицкий Д. П.: "Яснополянские записки". Личные имена и названия. Страница 8
    Входимость: 1. Размер: 96кб.
    33. Опульская Л. Д.: Л. Н. Толстой. Материалы к биографии с 1886 по 1892 год. Глава третья. Начало "Крейцеровой сонаты". Л. Н. Толстой в 1888 году
    Входимость: 1. Размер: 101кб.
    34. Толстой Л. Н. - Ганди М. (М. Gandhi), 25 апреля 1910 г.
    Входимость: 1. Размер: 4кб.
    35. Толстой Л. Н. - Мерц Луизе (Louise Maertz), 6 мая 1907 г.
    Входимость: 1. Размер: 4кб.
    36. Толстой Л. Н. - Фарель С. М. (S. М. Farrell), 12 (25) июля 1909 г.
    Входимость: 1. Размер: 2кб.
    37. Толстой Л. Н. - Мооду Эйльмеру (Aylmer Maude), 5 декабря 1909 г.
    Входимость: 1. Размер: 3кб.
    38. Толстой Л. Н. - Хэйгу Александру (Alexander Haig), 30 июня (13 июля) 1904 г.
    Входимость: 1. Размер: 3кб.
    39. Толстой Л. Н. - Юнгу Джемсу (James Young), 3 (16) июня 1903 г.
    Входимость: 1. Размер: 2кб.
    40. Сухотина-Толстая Татьяна Львовна. Дневник. 1897 г.
    Входимость: 1. Размер: 27кб.
    41. Страхов Н. Н. - Толстому Л. Н., 13 апреля 1889 г.
    Входимость: 1. Размер: 11кб.
    42. Толстой Л. Н. - Гарнету Эдуарду (Edward Garnett), 21 июня 1900 г.
    Входимость: 1. Размер: 14кб.
    43. Маковицкий Д. П.: "Яснополянские записки". 1905 г. Ноябрь
    Входимость: 1. Размер: 141кб.
    44. Павел Иванович Бирюков. Биография Л. Н. Толстого (том 3, глава 1). События 1884 г. Народная литература.
    Входимость: 1. Размер: 39кб.
    45. Толстой Л. Н. - Кенворти Джону (John Kenworthy), 17 (18) октября 1896 г.
    Входимость: 1. Размер: 8кб.
    46. Маковицкий Д. П.: "Яснополянские записки". 1910 г. Июль
    Входимость: 1. Размер: 84кб.
    47. Толстой Л. Н. - Кросби Эрнесту (Ernest Crosby), 12 (25) апреля 1906 г.
    Входимость: 1. Размер: 6кб.
    48. Толстой Л. Н. - Толстой С. А., 25 марта 1889 г.
    Входимость: 1. Размер: 2кб.
    49. Толстой Л. Н. - Токутоми Кенджиро, 12 (25) апреля 1906 г.
    Входимость: 1. Размер: 8кб.
    50. Неизбежный переворот (варианты)
    Входимость: 1. Размер: 22кб.

    Примерный текст на первых найденных страницах

    1. Letter to a Hindoo (Письмо к индусу)
    Входимость: 8. Размер: 77кб.
    Часть текста: I Do not seek rest in that plane where the earthly gives birth to thoughts and desires, for if thou dost, thou wilt be dragged through the rough wilderness of life, which is not of Me. Whenever thou feelest that thy feet are becoming entangled in the interlaced roots of life, know then that thou hast strayed from the path to which I beckon thee, for I have placed thee in broad smooth paths which are strewn with flowers. I have put a light before thee, which thou can’st follow and thus run without stumbling. Krishna P. 212. I received your letter and the two issues of the magazine. Both were intensely interesting to me; indeed, the oppression of a majority by the minority of a people and the corruption which flows from it, is a phenomenon which has always occupied my mind and at present is entirely occupying my attention. I will endeavour to convey to you what I think, both in a particular and a general way, about those causes from which those dreadful calamities have arisen and do arise, of which you write in your letter and which are also mentioned in the two numbers of the Hindoo magazine you sent me. The causes, owing to which this astonishing spectacle arises, of the majority of the labouring classes submitting to a mere handful of idlers whom it permits to dispose not only of its labour but also of its very life, are always and everywhere the same; whether the oppressors and the oppressed belong to the same, or, as is the case in India and in other countries, where the dominant class belongs to an entirely different nation from those oppressed. It appears especially strange of India, for here we have a people of 200 millions of individuals, highly endowed with spiritual and physical powers, in absolute subjection to a small clique, composed of persons utterly alien in thought and aspiration and altogether inferior to those whom they enslave. These causes, as one can easily see from your letter, from...
    2. Толстой Л. Н. - Кенворти Джону (John Kenworthy), 27 июня 1896 г.
    Входимость: 5. Размер: 11кб.
    Часть текста: Dear friend, I have received your very interesting letter and I am anxious to answer you, especially about the transformation or rather spiritual growth, that is going on in our friends of the «Brotherhood Chucrh» (I do not like those names; they promise too much: it would be well, if in the transformation they would drop this name). 1 I think, that a great part of the evil of the world is due to our wishing to see the realization of what we are striving at, but are not ready for, and therefore being satisfied with the semblance of that, which should be. Compulsory governement organization is indeed nought else, than the semblance of good order, which is maintained by prisons, gallows, police, army and workhouses. Of real order there is none; only, that which infringes, it is hidden from our view in prisons, penal settlements and slums. And I think, that the dicease remains so long uncured, because it is concealed. So likewise with brotherhood or church communities. They also are semblances. There cannot be a community of saints among sinners. I think, that the members of a community in order to keep the semblance of sainthood must necessarily commit many new sins. We are so created, that we cannot become perfect either one by one, or in groups, but (from the very nature of the case) only all together. The warmth of any drop (or particle) is transmitted to all the others....
    3. Толстой Л. Н. - Баллу Адину (Adin Ballou), 21 (24) февраля 1890 г.
    Входимость: 5. Размер: 11кб.
    Часть текста: Адину Баллу (Adin Ballou). 1890 г. Февраля 21—24. Я. П. Dear friend and brother, I will not argue with your objections — it would not bring us to anything. Only one point which I did not put clearly enough in my last letter I must explain to avoid misunderstanding. It is about compromise. I said that compromise, inevitable in practice, cannot be admitted in theory. What I mean is this: Man never attains perfection but only approaches it. As it is impossible to trace in reality a mathematically straight line and as every such line is only an approach to the latter, so is every degree of perfection attainable by man — only an approach to the perfection of the Father, which Christ showed us the way to emulate. Therefore, in reality, every deed of the best man and his whole life will be always only a practical compromise — a resultant between his feebleness and his striving to attain perfection. And such a compromise in practice is not a sin, but a necessary condition of every Christian life. The great sin is the compromise in theory, is the plan to lower the ideal of Christ in view to make it attainable. And I consider the admission of force (be it even ...
    4. Толстой Л. Н. - Кросби Эрнесту (Ernest Crosby), 30 июня 1898 г.
    Входимость: 5. Размер: 6кб.
    Часть текста: those which remain true are in a desperate condition. They are nearly 3000, but they have in all no more than 70 000 roubles, which is not half enough for their emigration, especially because they must pay 10 r. per head for their passeports. Our friend from the christian Commonwealth has sent to me a proposition to settle them in Texas. 1 I forwarded this letter to the English Committee for the emigration of the Douchoborys, and this proposition pleased very much to the Douchoborys themselves. Now what I ask of you is that you should inform us i. e. the commitee in England (adress Kenworthy or Tchertkoff), how much acres could they have in Texas at what price; 2) that you should inform us also at what price the ships could take the men for the passage and 3) to rise in America a subscription for an emigration fund for the Duochoborys. — I have collected till now about 5000. They defend to publish about it in Russia. 2 But I will nevertheless try to collect more by personal [appeals] to persons who can and will help. If you will be so good to do what I ask you, please write about it to me and to Tchertkoff. I admired very much your declaration about the war. 3 Please excuse the negligence of my letter. I have been very ill for a month and [am] not still well. With sincere love yours truly Leo Tolstoy. 11 July 1898. What do you know about C. F. Willard of Chicago who propose to settle the ...
    5. Толстой Л. Н. - Шоу Бернарду (Bernard G. Shaw), 15 - 26 апреля 1910 г.
    Входимость: 4. Размер: 8кб.
    Часть текста: to surpass himself, — as striving at every birth to make a better man than before, we are conceiving nothing better, than an omnipotent snob». 1 Об остальном же вашем рассуждении о боге и о зле повторяю слова, которые я высказал, как вы пишете, о вашем «Man and Superman», 2 а именно, что вопросы о боге, о зле и добре слишком важны для того, чтобы говорить о них шутя. И потому откровенно скажу вам, что заключительные слова вашего письма произвели на меня очень тяжелое впечатление: «suppose the world were only one of God’s jokes, would you work any the less to make it a good joke instead of a bad one» — «предположите, что мир есть только одна из божьих шуток. Разве вы в силу этого меньше старались бы превратить его из дурной шутки в хорошую?» Ваш Лев Толстой. Bernard Shaw. 9 May 1910 Jasnaya Poliana. Toula. Russia. My dear Mr. Bernard Shaw, I have received your play and your witty letter. I have read your play with pleasure. I am in full sympathy with its subject. Your remark that the preaching of righteousness has generally little influence on people and that young men regard as laudable that which is contrary righteousness is quite correct. It does not however follow that such preaching is unnecessary. The reason of the failure is that those who preach do not fulfill what they preach, i. e hypocrisy. I also cannot agree with what you call your theology. You enter into controversy with that ...
    6. Толстой Л. Н. - Холлистеру А. Г. (A. G. Hollister), 18 октября 1889 г.
    Входимость: 4. Размер: 6кб.
    Часть текста: my vews on marriage, which I expose in my book that I am just now finishing. I think that the ideal of a christian always was and must be complete chastity and appreciate very much your books about that matter. I know that you, shakers, speak always the truth and therefore expect the same from others. So I will tell you frankly all what I think of your religious views. I think that you profess the true christian religion and the true christian life, but you believe in two things in which I never can believe and you ought not: firstly, in the saintity of the whole Bible, including in it the old Testament, the Epistles and the Revelation of mother Ann, 5 and secondly that you believe in manifestation of spirits. The true revelation of God is only in the words of Jesus which are recorded in the Evangeliums and those only can guide us. There are no other spirits than our spirit, which is always battling with matter. Spirit is only the opposit of matter and can manifest itself only in matter. All manifestations of spirits without matters are delusions. Please do not deprive me of your love for my boldness; I very much appreciate your good disposition to me and love you. Leo Tolstoy. Дорогой друг, Прошлую весну я был занят писанием книги о браке 1 и пришел к совершенно новым взглядам на этот вопрос. Одновременно я читал книги, которые смог достать ...
    7. Ганди М. К. - Толстому Л. Н., 15 августа 1910 г.
    Входимость: 4. Размер: 13кб.
    Часть текста: has written to you about Tolstoy Farm. Mr. Kallenbach and I have been friends for many years. I may state that he has gone through most of the experiences that you have so graphically described in your work «My Confession». No writings have so deeply touched Mr. Kallenbach as yours, and, as a spur to further effort in living up to the ideals held before the world by you, he has taken the liberty, after consultation with me, of naming his farm after you. Of his generous action in giving the use of the farm for passive resisters, the numbers of «Indian Opinion» I am sending herewith will give you full information. I should not have burdened you with these details but for the fact of your tocing a personal interest in the passive resistance struggle that is going on in the Transvaal. I remain your faithful servant M. K. Gandhi Count Leo Tolstoy Yasnaya Polyana Перевод: Иоганнесбург, 15 августа 1910 Милостивый государь, Очень благодарен вам за ваше ободряющее и сердечное письмо от 8 мая с. г. Я весьма ценю ваш общий отзыв о моей брошюре «Indian Home Rule» и буду ожидать, что, когда у вас найдется время, вы выскажетесь о моей работе более подробно, как вы были столь добры обещать мне это сделать в своем письме. Калленбах пишет вам о «Толстовской ферме». С Калленбахом мы друзья уже многие годы. Могу сказать о нем, что он также прошел через большинство тех испытаний, которые вы так образно описываете в вашей книге «Исповедь». Никакие писания не производили на...
    8. Толстой Л. Н. - Мооду Эльмеру (Aylmer Maude), начало октября 1897 г.
    Входимость: 4. Размер: 3кб.
    Часть текста: Л. Н. - Мооду Эльмеру (Aylmer Maude), начало октября 1897 г. 188. Эльмеру Мооду (Aylmer Maude). 1897 г. Октября начало. Я. П. Your remark about page 14 has made me re-read it more carefully, and on reconsidering that passage, I have decided to omit the words.... 1 Thank you for sending news about yourself, but why so briefly? I want very much to know more in detail about you and your life, and about your wife and children. Tell the boys that I shall be very grateful to them if they will write to me. They are sure to write just what is most interesting: whom they play with — what people and what animals Ваше замечание о 14-й странице заставило меня перечесть ее более внимательно, и, пересмотрев это место, я решил выпустить слова.... 1 Благодарю вас за вести о себе, но почему так кратко? Я очень хочу знать более подробно о вас, вашей жизни и о вашей жене и детях. Скажите мальчикам, что я буду очень им благодарен, если они мне напишут. Они обязательно напишут как раз о самом интересном: с кем они играют, с какими людьми и какими животными Примечания Отрывок письма печатается по первой публикации в книге: «Ауlmer Maude. The Life of Tolstoy», II, London 1910, стр. 537. Датируется на основании письма Моода, на которое отвечает Толстой. Ответ на письмо Моода от 12 октября нов. ст. с замечаниями к главе II трактата «Что такое искусство?». 1 Пропуск в публикации. Моод в своем письме указывал на неправильный по его мнению перевод Толстого греческого слова...
    9. Толстой Л. Н. - Макдональду Александру (Alexander Macdonald), 26 июля 1895 г.
    Входимость: 3. Размер: 20кб.
    Часть текста: for your questions, I will very gladly try to answer them as well as I can. 1) I have got nothing against the usual assembling of people confessing the Christian doctrine on Sundays in halls that they call churches. But I think, that these assemblies ought not to be devoted, as they usually are, to public and uniform public prayers, firstly, because the repetition on Sunday in the same words is perfectly useless, as it very soon becomes a mechanical procedure; secondly and chiefly, because in the Gospels this error is plainly pointed out and it is there definitely said (Math. VI), that one should not pray in public places, but in solitude, which is corroborated both by the reason and the experience of every man, who has ever sincerely prayed to God, as the assembly of people only distracts, makes one’s thoughts wander and diverts them. I think that Sunday rest and dedication of this day to spiritual exercise may take place in the most various forms. One may suggest, that men of the same spirit, meeting together on Sunday, should bring to their meeting such religious books or articles which they find in ancient and modern literature and read and discuss them together; one may suggest, that meeting together on Sunday men of the same spirit should arrange dinners for the poor and themselves serve those dinners; one may suggest, that meeting together men ...
    10. Толстой Л. Н. - Гибсону Дж. (G. Gibson), 11 марта 1898 г.
    Входимость: 3. Размер: 12кб.
    Часть текста: The first number is very good and I liked all the articles in it. It is quite true, as you say it in your article «The Social Need » 1 , and Herron 2 in his, that a Christian life is quite impossible in the present unchristian organization of society. The contradictions between his surroundings and his convictions are very painful for a man who is sincere in his сhristian faith, and therefore the organization of communities seems to such a man the only means of delivering himself from these contradictions. But this is an illusion. Every community is a small island in the mist of an ocean of unchristian conditions of life, so that the christian relations exist only between members of the colony but outside that must remain unchristian, otherwise the colony would not exist for a moment. And therefore to live in community cannot save a christian from the contradiction between his conscience and his life. I do not mean to say that I do not approve of communities such as your commonwealth, or that I do not think them to be a good thing. On the contrary, I approve of them with all my heart and am very interested in your commonwealth and wish it the greatest...